четверг, 4 сентября 2014 г.

ზაალ ჯალაღონია - ბორჯღალი როგორც სოლარულ-ლოგოგრამული ნიშანი


        
                                          
        
    ბორჯღალი მისტიკურსიმბოლური ნიშანიარომელიც ხატისებურიკონურ დანიშნულებას ასრულებდა სხვადასხვა ცივილიზაციებსა და კულტურებშიმას მეორენაირად შეიძლება სვასტიკაც ვუწოდოთ.სვასტიკა (სანსკრ. „კეთილად ყოფადი“) — ერთ-ერთი ყველაზე ძველი და ფართოდ გავრცელებული გრაფიკული სიმბოლომკლავებმოხრილი ჯვრის სახეობარომელსაც თითქმის ყველა უძველეს კულტურასა და ცივილიზაციაში საკრალური მნიშვნელობა ჰქონდა.

არსებობს ოთხმხრიანისამხმრიანი (.. „ტრიკვესტი“) და მრავალმხრიანი სვასტიკებიამასთან სვასტიკის ზემხრები კუთხოვანი ან მომრგვალებულია (მომრგვალებულ მხრებიან სვასტიკას ქართულად ბორჯღალი ეწოდება). ასევე ცნობილია სვასტიკის კომპოზიციის მიხედვით შედგენილი რთული ორნამენტებიორნამენტული ლოგოგრამარომელიც ვრცელდებოდაშუამდინარეთიირანიინდოეთიკავკასიაუძველესობა ყველაზე მეტად ეტყობა კავკასიურ და შუმერულინდურ სვასტიკებსასევე საკმაოდ ძველი კულტურის ნიშანს წარმოადგენს არიული და ელამური ორნამენტული სიმბოლოებიცსაქართველოში ჩანს კოლხური სვასტიკა და მტკვარარაქსის კულტურის ნუმუშებირომელნიც მთლიანად ვრცელდებიან მთელ კავკასიაზეთუ დავაკვირდებით და თვალს გადავავლებთ მსოფლიო ისტორიასსვასტიკაქართული ბორჯღალის ფორმის საგნებითითქმის ყველა რელიგიაში მოიძებნებარაც გვაფიქრებინებსრომ ამ სიმბოლოს საკმაოდ ღრმა დატვირთვა ჰქონდაეს იქნებოდა როგორც რელიგიური ასევე სოციალურ-ყოფითი.მაგ შუმერში-მესაპოტამიას მთელ რეგიონში შეინიშნება აღნიშნული საგნის სიჭარბე.ეს გათხრების დროს დადასტურდაშუმერში სვასტიკა სინათლის,ნაყოფიერების ქალღმერთ ინანას სიმბოლოდ მიიჩნეოდა.აღსანიშნავიარომ შუმერების კალენდარსაც სვასტიკის ფორმას აძლევდნენოთხი ქალის სილუეტი წელიწადის ოთხ დროს ნიშნავდათითო სილუეტს სამი ნაწნავი აქვსრაც სეზონში სამი თვის არსებობის დამდასტურებელიასვასტიკა გვხვდება ბაბილონურ მითოლოგიაშიცაქ კიეს სიმბოლო იშთარს განასახიერებსმას ხატავენ იშთარის ჭიპს ქვემოთ..საკმაოდ საინტერესოდ გვესახება მეგრულ ენაში არსებული სიტყვა თარი,
თარ-თარი მთავარ-მთავარიდიდ-დიდიმთელ-მთელისაღ-საღიიშ-თარის დეფინიციაში ეს მომენტი შეიძლება წარმმართველიც გახდესნებისმიერი ღვთაებაწინამძღოლი ხომ მთავარიადიდებულიაანუ თარიასვასტიკას ვხვდებით მინოსურ სამყაროშიცსადაც იგი დოქებზეკერამიკულ ნაწარმზე ხშირად გვხვდებაასევე საბრძოლო ფარებზემუზარადებზეეტრუსკებში კი ის ნაყოფიერებას და ბრძოლას მუდმივად უკავშირდებამეომრის უმთავრესი ატრიბუტიც გახლდათ.ეგვიპტეში სვასტიკა მზის სიმბოლოა და ამასთანავე „აღორძინების“ კულტთან არის მჭიდროდ შერწყმულიმისი ტარება მხოლოდ ადეპტებსქურუმებს შეეძლოთაქ ის ოთხი ელემენტის კავშირს გულისხმობსაგრეთვე სიმბოლოა დღისა და ღამის გასაყარის (როგორც ორი ერთმანეთზე გადადებული და მოძრავი ძელის კავშირი), რამაც სვასტიკა განახლებისა და აღორძინების ხატებას დაუკავშირა და ამის გამო ოსირისის ერთ-ერთ სიმბოლოდ იქცა.საბერძნეთში და რომში სვასტიკა არის ნაყოფიერების და ძალაუფლების სოლარული ნიშანიბერძნები სახავდნენ ზევსთანჰელიოსთანჰერასთანარტემიდასთან და აფროდიტესთან ერთადბერძნულ სვასტიკას „ტესერა-გამაცეწოდებარადგან მისი თითოეული მოხრილი მკლავიბერძნული ანბანის ასოსგამას ჰგავს.სვასტიკა უცხო არ ყოფილა ჩინეთშიცის ჩანს მრავალ ყოფით თუ რელიგიურ ძეგლებზე განსაკუთრებით პაგოდებზე.ინის ქალურ საწყისზე მუდმივად გამოსახული იყო სვასტიკა.ჯინო მაჰავირას ჯაინიზმისთვისაც მისაღები აღმოჩნდა ეს სიმბოლო .მისი მოძღვრება არ ქადაგებს ღმერთის რწმენასმაგრამ ის უსასრულობას აღიარებდაამ უსასრულობას კი სვასტიკით გამოხატავდნენ.უსასრულო ცოდნაუსასრულო სიკეთე და სხვა,.საკმაოდ მნიშვნელოვანი ფიგურა გახლდათ იგი ინდოეთშითავად სვასტიკა ძველი ინდური ენიდან სანსკრტიდან იღებს სათავესის შეიმჩნევა ბუდას ფუგურაზეცუფრო მხრებზე და მზის წნულის ადგილასმუცელსა და გულ-მკერდზეჯერ კიდევ ჰარაფას კულტურის დროს (ძვ. III-II ათასწლეულებიშეინიშნება ინდურ პაგოდებზესუბასტიკა ეწოდება შებრუნებულ სვასტიკასრომელიც ასევე ხშირად გვხვდებოდა ამ სივრცეშიტრიალი საათის მიმართულების სააწინააღმდეგო აქვსსვასტიკას ვხვდებით ასევე ირანშიირანო-არიული მოდგმის რელიგიებშიც (ზოროასტრიზმიმითრამაზდეანობაცენტრალური ადგილს იკავებსსვასტიკას მხედრული სიმამაცის აღსანიშნავად დაჯილდოებისას იყენებდა კარლოს დიდი., რომელმა შექმნა ფრანკთა უზარმაზარი იმპერიაამ სიმბოლომ არ დატოვა არც სკანდინავიაგერმანიის ქვეყნებიძველ გერმანულ მითოლოგიაში ის გვხვდება თორთანრომელსაც სვასტიკის ფორმის ჩაქუჩი უჭირავს ხელში და ცაზე ელვას წარმოშობს.როგორი გასაკვირიც არ უნდა იყოსმას ვხვდებით ინდიელებთან,,ცენტრალურ და სამხრეთ ამერიკის ტერიტორიაზე მაიებისა და აცტეკების ცივილიზაციებში ხოლო ჩრდილოეთ ამერიკაში - ტენესებისოჰაიოების და ნავაჰოების ცივილიზაციებშიასევე ჩანსსემიტურ გადმოცემებშიისრაელში სვასტიკის ფორმის საგნები შესულია შუმერიდანამიტომ  ცალკე ისრაელის კულტურაში, ის არ გვხვდებათუ გავითვალისწინებთ იმ უტყუარ ფაქტებსრომ შუმერულ ცივილიზაციას დაემყნო სემიტური კულტურაგანსაკუთრებით ისრაელისძველი აღთქმისეულიშესაქმისა თუ სხვა თქმულებები სათავეს იღებენ სწორედ აქედანშუმერული ზიუსუდრას პროტოტიპი ხდება ებრაელი ნოეთავდაპირველი და ავთენტური რა თქმა უნდაშუმერებისა გახლავთამის შემდეგ ის ფართოდ შედის ებრაულ ცნობიერებაში , მას ვხვდებით სინაგოგების კედლებზე და სოლომონის ტაძრის კედლებზეც.აქაც იგიმზესნაყოფიერებას და სიძლიერეს განასახიერებდაარც ის უნდა გამოგვრჩესრომ სვასტიკა საკუთარი იდეოლოგიის მთავარ სიმბოლოდ გამოიყენა ჰიტლერმაამ ლოგოგრამაზე ცნობები თავიდან ავგუსტ ჰაუსჰოფერსმიაწოდა მისტიკოსმა და უაღრესად ზეგანათლებულმა პიროვნებამ გიორგი გურჯიევმარის შემდეგაც გერმანელ მშრომელთა ნაციონალურ-სოციალისტურმა პარტიამ მემკვიდრეობით მიიღო იგი).ამ სიმბოლომ თავიდანვე დიდი პოპულარობა მოიტანა გერმანელ ხალხშიჰიტლერი მოგვიანებით წერდა: „ეფექტი იმდენად დიდი იყორომ ყუმბარის აფეთქებას ჯობდა“. მან სვასტიკა დაუკავშირა „არიული რასის“ სიწმინდესმისტერიულ თაურფენომენს და მის გარშემო ნაცისტური იდეოლოგია ააგო..ადრეული ქრისტიანობის დროს რომში სვასტიკის გამოსახულება გვხვდებოდა საფლავის ქვებზეცნობილიააგრეთვეკიევის წმინდა სოფიის ტაძრის ცნობილი ფრესკარომელსაც კომპოზიციურ ფონად გასდევს სვასტიკის ფორმის ჯვრის სიმბოლოებიპარიზის ღვთისმშობლის ტაძარშიც შეინიშნება იგი,ტაძრის იატაკზე.
 ცალკე აღნიშვნის ღირსია სვასტიკის ანთროპოლოგიური დანიშნულება. სვასტიკები იგივე ჩაკრებია.ანუ შემეცნების ორგანოები ადამიანის "სხვა", ემოციონალურ-შეგრძნებად სხეულში, რომელსაც სპეციალურ ლიტერატურაში "ასტრალურ სხეულსაც" უწოდებენ. ჩაკრა ბორბალია  რაც მედიტაციურად ადამიანის ველს უკავშირედება. ამით იოგებიც მოქმედებენ.
ჩაკრა იხსნება იხურება ყვავილობს ჭკნება.
 ჩაკრა სანსკრიტზე ნიშნავს ბორბალს აღმოსავლეთ კულტურებში ჩაკრაში იგულისხმებაადამიანის დახვეწილი სხეულის ენერგეტიკული ფსიქოფიზიოლოგიური ცენტრები....ვიზუალიზაციისას ჩაკრებს წარმოსახავენ როგორც ქარბორბალას და ადარებენ ლოტოსის ყვავილის ფორმასთავისი განშტოებებითისინი მიმართული არიან ხერხემლიდან სხეულის ფრონტალურ მხრისაკენჩაკრები ორგანიზმში აქტიურდებიან ენერგიის აღმავლობისას.(მომატებისას). ჩაკრებს აკავშირებენროგორც ორგანიზმში ენერგეტიკული ნაკადების გადამანაწილებელ ოპერატორებადჩაკრები იქმნება ორი ძირითადი ვერტიკალური – აღმავალი და დაღმავალი ენერგეტიკული ნაკადების ურთიერთ ეს არის ფსიქო-ენერგეტიკული ცენტრებიმათი რაოდენობა უამრავიამაგრამ ტრადიციულად გამოიყოფა შვიდი მათგანშვიდი ძირითადი ჩაკრაჩაკრები ბრუნავენ საათის ისრის ან საწინააღმდეგო მიმართულებითსაათის ისრის მიმართულებით ბრუნვას ადამიანისთვის ევოლუცია მოაქვსხოლო საწინააღმდეგოდ ბრუნვას კი დამანგრეველი შედეგები. შვიდი ჩაკრა განლაგებულია ხერხემლის ფუძიდან თავის წვერომდე გავლებულ ერთ ხაზზე. ჩაკრების მეშვეობით ვიღებთ კოსმიურ ენერგიას, რომელიც ნაწილდება მთელს სხეულში და აქვს სასიცოცხლო მნიშვნელობა ჩვენთვის.  ასევე, ჩაკრები გამტარია იმ ენერგიებისა, რასაც ჩვენ გამოვყოფთ. შესაბამისად, ჩაკრები ასახავენ ჩვენს ფსიქო-ენერგეტიკულ მდგომარეობას. თუ ჩაკრები შეუფერხებლად ფუნქციონირებენ ადამიანი ჰარმონიულად ვითარდება, როგორც ინტელექტუალური, ისე ემოციური თვალსაზრისით.ისინი ადამიანის ნატიფ, ენერგეტიკულ სხეულში მდებარეობენ.
 ანტროპოლოგიური დანიშნულების წინ წამოსაწევად აუსჰოფერმა და გურჯიევმა ევროპული კულტურის წრეში შემოიყვანეს ჩაკრები. ეს მაკროსმიურ მოვლენას ასახავდა.
როგორც დავინახეთ  მიმოხილვისას, ეს სიმბოლოლოგოგრამაერთ-ერთი ცნობილი , ყველაზე მისტიური ნიშანი გამოდგარაც კი კაცობრიობის გონს ოდესმე შეუქმნია.მეტაფიზიკოსები იმასაცამტკიცებენრომ მისი გამოყენება ან ცვლილება არაფრით შეიძლებაჰიტლერის ფიასკოს მიზეზადაც ასახელებენჩვენ ამ მხრივ ვერაფერს დავამტკიცებთთუმცა აღვნიშნეთ ესეცარც უგულებლყოფა შეგვიძლიაეს მეცნიერებას სცილდებაამიტომ აქ ვამთავრებთ მეტაფიზიკურ მსჯელობის ავ-კარგზე განხილვასგანსხვავებულია ბორჯღალის ფორმებიცგანირჩევა რამდენიმე სახისმისი ფრთების მიხედვითქართულ ბორჯღალს აქვს 7 ან 9 ფრთადღევანდელი თანამედროვე მხატვრობაში და გამოსახვისას დამკვიდრებულია 8 ფრთიანიც,ასევე 12 ფრთიანი და სხვარაც ჩვენი აზრითგაუმართლებელიაესქატოლოგიურად ფრთების რაოდენობას მნიშვნელობა აქვსამიტომ მისი არევაყოვლად დაუშვებელიაარ შეიძლება მიმართულების შეცვლაც,. ეს ყველაფერი ერთგვარ კანონიკას ექვემდებარებაბორჯღალის ფრთების რაოდენობა უშუალოდ დაკავშირებულია მიღმურ სამყაროსთანცასთანეთერთანმაგ მისი 7 ფრთა სიმბოლურად ასახავს მეშვიდე ცასარა ფიზიკურ ცასარამედ სულიერ ცასრომელსაც ზეცა ეწოდებაანუ ცის ზევითიცათა ცადა ცათა ცათანიშვიდი - შვიდობას უკავშირდებასულიერ შვიდობასასეთივეა მეცხრე ცა და 9 ფრთიანი ბორჯღალიცამ ყველაფრის უგულებელყოფა ყოვლად დაუშვებელი რამ გახლავთშვიდი ნათობასავანე.ქართველთა კოსმოგონია ჩართულია ამ პროცესშირაც ზეციერ სინათლესთან თანაზიარობას გადის.ქართულ კოსმოგონიას ჰყავდა რამდენიმე მნათობიესენიამთვარეჯუმაცისკარიმარიხიდიაზუალი და არდი (მზე). ეს 7 მნათობი კრავდა ზეციურ კაბადონსასეთი იყო ქართველთა რწმენა-წარმოდგენებიბორჯღალი კოლხურ-იბერიულ ანუ პრტოქართველურ სიმბოლოდ გვესახებამართალია ის სხვაგანაც შეინიშნებამაგრამ უფრო სარწმუნოარომ ის ჩვენგანკოლხ-იბერებისგან გავრცელებულიყო მთელს მსოფლიოშიასეთი ორნამენტული სიმბოლოები ჩანს ბასკურ საკულტო ნაგებობზეასევე საყოფაცხოვრებო ნივთებზერაც კიდევ ერთხელ უსვამს ხაზსიმ გარემოებასრომ ბასკური კულტურაც იკვებებოდა  პროტოქართველური ცივილიზაციითკოლხურ-იბერიული ფენომენითსაკითხის გასარკვევადაღვნიშნავთრომ ჩვენ ვემიჯნებით რაიმე დაყოფას კოლხურ-იბერიულიმოდგმისაჩვენი აზრითეს ერთი და იგივე ცნებებია პროტოქართველური ხალხებისაკრებითი სახელიარომელიც ერთსა და იგივეს შეიცავს თავის თავშიჩვენი აზრითსაქართველოში უნდა გაიგონ ერთი და ძალიან მარტივი რამკოლხეთი არ ნიშნავს მხოლოდ დასავლეთსაქართველოს და არც იბერიაა მხოლოდ აღმოსავლეთ საქართველოორივე ერთი ხალხის კრებითი სახელიაამდენად თრიალეთისმტკვარ-არაქსის და კოლხური კულტურა არ იყოსხვადასხვა ხალხების მიერ შექმნილი კულტურაერთი კულტურისხალხის ცნობიერების გაფართოვებაგადასვლის მომენტებთან გვაქვს საქმე.
 საქართველოში ბორჯღალი გვხვდება სხვადასხვა ადგილასკოლხური კულტურის ნიმუშებზე (ძვ. II ათასწლეულის II ნახევარი — I ათასწლეულის I ნახევარი). კერძოდკოლხეთში ნაპოვნი ბრინჯაოს ცულებს ამოტვიფრული აქვთ სვასტიკის ნიშანი.
(მტკვარ-არაქსის კულტურა ძვ. IV ათასწლეული)
სვასტიკის ნიმუშები აღმოჩენილია თრიალეთის კულტურაშირომელიც ძვ. III – II ათასწლეულით თარიღდებაეს აღმოჩენებიგვარაუდებინებსრომ ის ქართველთაძველ კოლხ-იბერთა ცხოვრებაში უმნიშვნელოვანეს ადგილს იკავებდაის გვხვდებოდა ასევე საკულტო ნაგებობებზესახლის დედაბოძზესაინტერესოა ასეველაზური ორნამენტებისადაც ამავე ნიშანს ხშირად შევხვდებითბორჯღალი საქართველოს ტერიტორიაზე ოდითგანვე წმინდა ჩუქურთმა იყო და ერთ-ერთი ყველაზე მისტიკური ლოგოგრამაბორჯღალის ორნამენტს ხშირად შევხვდებით ძველი ქართული სახლების აივნებზეკარიბჭეზეშრომისა და საბრძოლო იარაღებზესამეფო ბეჭდებზე (მცხეთა), შენობებზედა ჭურჭელზეგვხვდება ქართულ ტაძრების კედლებზემაგ სვეტიცხოველიბაგრატისტაძარი მარტყოფიპალესტინაში — ქართველთა (ლაზთა)ჯვრის მონასტრის კედლებზე.და სხვაქართულად გვაქვს სახელწოდების სხვადასხვა ვარიაციაქართული ბორჯღალისაარის როგორც ბორჯღალიბორჯღალადა ბორჯღალოსამივე თანაბრად გამოიყენებამაგრამ ჩვენ ვემხრობით თავდაპირველ ფორმასბორჯღალი-სა დო - დამატება გვიანდელი პროცესიარაც უფრო აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხურკილოების გავლენად გვესახებაამიტომ სახელი მისი გახლავთ ბორჯღალიშეგნებულადბოლომდე დავიტოვებთ ეტიმოლოგიის განხილვასამ მხრივაცარ გვაქვს სახარბიელოდ საქმემრავალი უზუსტობა იმკვიდრებს ფეხს ამ სიტყვაშირასაც ზოგჯერ შეგნებულადაც სჩადიანყურადღება გავამახვილოთ ბორჯღალის სიმბოლურ დანიშნულებაზეამ ლოგოგრამას თუ დავაკვირდებითმივხვდებითრომ ის ძალიან ჰგავს მზესსხივგაშლილცხრათვალა მზესეს ყველაფერი უშუალო კავშირშია სინათლესთანხოლო სინათლე კოსმიურ მოვლენებთანქართული მნათობების სახელებიმათი მოძრაობაეს ყველაფერი უკავშირდება და ასახავს სინათლის გადმოსვლასფრქვევას დედამიწაზე.ეს ორნამენტული კომპოზიცია მიიჩნეოდა მზის მისტერიადსიცოცხლის უკვდავმყოფადობისსაიდუმლო ცოდნისძალაუფლებისშემოქმედი ძალისკეთილდღეობისა და ნაყოფიერების სიმბოლოდღმერთის სამყოფელის მისტიურ ადგილს სიმბოლურად გამოხატავდა 7 მნათობისტანდარტული ქართული ბორჯღალის ფრთებიც 7-ია , ,. მთოვარე (იგივე ყამარ) — მთვარე
ჯუმა (იგივე ერმი და ოტარდი) — მერკურიჯუმა ნაყოფიერებისმწყემსთა და საქონლის მფარველი წარმართული ღვთაებამეგრულად ჯუმა-ძმა.
მთიები (იგივე ცისკრის ვარსკვლავი) — ვენერააფროდიტეიშტარი
მარიხი (იგივე არიანთახა) — მარსი
დია (იგივე მუშთარი) — იუპიტერი
ზუალი — სატურნი
ჰელიო(იგივე არდი) —მზედია კი განიმარტებაროგორც დედა მეგრულადქართულ ლექსიკონებში მასზე ასეთი ცნობებია დაცული.:ესე დია არს მეექვსესა ცასა ზედახოლო ცისა მის სიმგრგვლე არს ოთხას ოთხმოცდაათი ბევრის ბევრი და სამას სამოცდათვრამეტი ეჯიხოლო სივრცე მისი ასორმოცი ბევრის ბევრი და ოთხას ოცდათვრამეტი ათას ექვსასი ეჯიქვეყანით იქიმდე სამოცდაათი ბევრის ბევრი და თოთხმეტი ათას რვაასი ეჯიამ დიას ცაშიგან ერთი სხვა ვარსკვლავიასიმგრგვლე მისი არს ასორმოცდაორი ათასი ეჯისივრცე მისი ორმოცდაათიათას ექვსას ორმოცი ეჯიხოლო სიდიდე დიასი არს ოთხმოცდაათხუთმეტჯერ ქვეყანისა ოდენიესე დიას ცა მოიქცევის დასავლიდამ აღმოსავალის მიმართ ათორმეტთა წელიწადთა შინა ერთ გზისამისი უთქვამსთ სახე ბერის კაცისაგვირგვინოსანიმარცხენესა ჴელთა ქონებად არგნისა და მარჯვენათა ჴელთა ცეცხლისასადიარომელ არს     „. დიაროგორც აღვნიშნეთ მეგრული სიტყვააამიტომაც ეს პლანეტა მეგრელთა წარმოდგენებში განსაკუთრებით ცოცხლობსქართულ ოფიციალურ წყაროებში არსად არ არის განმარტებულირომ ის მეგრულ-დედას უკავშირდებააღსანიშნავიარომ მეგრელთა შეგნებაში ეს პლანეტა ცალკე პლანზე დგასმას მიაწერენ საკუთრივ ერთი კუთხის სამეგრელოს მფარველობასაც.,,
,,იუპიტერირომელსაც თექვსმეტი წვრილ-წვრილი თანამგზავრი ჰყავსმფარველობს გეოგრაფიულ ზონასრომელსაც სამეგრელო მიეკუთვნება“ (ალიო ქობალია -,,მეგრული ლექსიკონი)

ეს კრებითი შვიდი მნათობი აისახა ქართულ სიმბოლოზეწრე როგორც ცნობილიანიშნავს მარადისობასსაწყისი წერტილიდანიმავე წერტილამდე მოსვლასრასაც მარადისობის ფენომენი ეწოდებაეს ციკლური ბრუნვა უსასრულოამას სასრული არ გააჩნიაამიტომაც ქართველთა ცნობიერებაში მარადიულობა ასე განივრცო და გამოიხატაქართველი კაციამ სიმბოლოსთან აიგივებდა მთელ სამყაროსამ ცნობიერებით უსწორებდა იგი მომავალს თვალსაქ იყო იმედიიმისარომ ყველაფერი საწყისს წერტილს დაუბრუნდებოდამზის პრიმატიარ იყო ქართველებში ჰელიოცენტრიზმის ქადაგებამაგრამ მზეს ჩვენს ცნობიერებაში გადამწყვეტი მნიშვნელობა ჰქონდაგეოცენტრიზმი თუ ჰელიოცენტრიზმი აქ მთლიანად ცალკედ განიხილებოდაეს არ ყოფილადედამიწის მოძრაობის ან მზის მოძრაობის აღმნიშვნელი იკონიარამედ აქ ჩანდა უფრო ღრმა სიმბოლიზირებასაკრალიზაცია მოვლენისამეტაფიზიკურ ჭრილში განხილულირაც ყოველგვარ მიწიერებაზე მაღლა იდგაქართულ პანთეონში აღნიშნული ჯუმა უკავშირდებოდა ხვავსა და ბარაქასნაყოფიერებასეს კი თავისთავად მიერთებული იყო განცდასთან მზის სინათლესთანრომელიც სიცოცხლეს განაპირობებდასაინტერესოდ გვესახება ასევე ბარბალეს კულტირომელიც მთელს საქართველოში იყო გავრცელებულიეს კულტი სისხლ-ხორცეულად არის დაკავშირებული მზესთა ნმის მცხუნვარებასთან და სიმრგვალესთანდისკოსთანწარმართული პანთეონის მკვიდრი ქალღმერთი ბარბალე მიიჩნეოდაროგორც მიწათმოქმედებისმესაქონლეობისხვავისა და ბარაქისნაყოფიერების მომნიჭებელ ქალღმერთადმასზე ამყარებდნენ იმედებს შვილიერებაზეგამრავლებაზექართულში გვაქვს სხვადასხვა ვარიაციები მისი სახელისა.- ბარბალე/ბარბარე, - სვანური - ბარბალი/ბარბარი და მთიულური ბარბალა/ბარბარაჰპოვებს ლინგვისტურ პარალელებს წრისბორბლისმოელვარე ალის ქართულ დასახელებებშიბარბალეს სახელში ვლინდება აგრეთვე ფორმალური და სემანტიკური მსგავსება შუმერულ-აქადურ ეპითეტთან bibbirru - მოელვარე სხივიბრწყინვალებარაც აქ გახლავთ მოცემული , ამის იქით ქართველი მეცნიერები არ მიდიანყველგან  გვერდს უვლიან მეგრულ ენაში შემორჩენილ მასალებსმე ამ გულისტკივილს არაერთხელ გავახმოვანებ ამ თუნდაც მეცნიერულ გამოკვლევაშირადგან სახეზეამიზანმიმართული პროცესირაც ემსახურება მეგრულის უკანა პლანზე აწევასროდესაც სვანურ ბარბალზე მიდის მსჯელობაიქ არავინ არ ასახელებს მეგრულ ენაში დაცულ ფორმებსარადახვედრითი წილი სწორედ მათზე მოდისრა უფლებით ამბობენრომ ეს არის სვანური და არა მეგრულ-ზანური ფორმაამაშინ განავრცონ ეს ფორმები  სვანურით, რაც ყოვლად წარმოუდგენელიაჩვენ კი ახლა მოვიტანთ რამდენიმე პარარელურ ფორმებს მეგრული ენიდან.
(ბარბალი მზის სიმბოლოადა იგივე ბარობა უნდა იყოსბარბალობის შემდეგ დღე მატულობდა. (ბარბალობას თუნთი ინჯირუ მუშ ფოთქვის დო ირულუანს გაზარხულშაბარბალობას დათვი წვება ბუნაგში და გაზაფხულამდე იძინებს (იხობარბალე ღეჯიობარბალე ჩხოუობარბალე უღუობარბალე ბეჭილიაობარბალე ჩინთი);(ალიო ქობალია ,,მეგრული ლექსიკონი) , ასევე ფორმებირომელნიც უშუალოდ უკავშირდებიან მეგრულ ენაზე ბარბალს და მზესბარაციცი-მეგრულად მზიანი.,
(იბარბალბრუნავსტრიალებსიბარბანჩცეცხლი გიზგიზებს.პარალელური ფორმებითურთბარბანჩა-გიზგიზაბორბონჩია-მოგიზგიზესიმრგვალესთან ასოცირებული ფორმებიბარბატელი-
დახვეულიდაგორგლილი რამ , ისევ ცეცხლთან ასოცირებული,
ბარგანჯი ბრიალიგზნება (ცეცხლისა)
ბარგანჯია ბრიალაცეცხლოვანიგიზგიზადა ბოლოს ბარჩხალი და ბარჩხალაროგორც დავინახეთუამრავი მასალა ყოფილა მეგრულ ენაში წარმოდგენილიამ რაოდეონობის პარალელური ფორმებითურთ მოიძიონ ქართულ სალიტერატურო ენაში ან სვანურშიც და შემდეგ ამტკიცონ ეს აბსურდული მოსაზრებებისაერთოქართულის მზაკვრული ტერმინით მთლიანად ნიველირება ხდება მეგრულ-ზანური ენისა და ცნობიერებისამთლიანად უგულებეყოფილია მისი უდიდესი როლი ქართული ცნობიერების ჩამოყალიბებაშიროდის უნდა მოეღოს ბოლო,ასეთ ფსევდო მეცნიერებას და მეცნიერებს?



კოლხი კაცის შეგნება ოდითგან მაღალი და გამორჩეული გახლდათის ყოველგვარ ჰელიოცენტრიზმსა და გეოცენტრიზმზე მაღლა იდგასამყაროს ერთიანობის განცდა აისახა კოლხურ ლექსშირომელსაც საგალობელიც შეიძლება ვუწოდოთ თავისი ხასიათიდან გამომდინარეუღრმესია ეს ლექსიულამაზესია მეგრულ ენაზე ეს ყოველი. ,,ბჟა დია რე ჩქიმითუთა მუაჩქიმიხვიჩა-ხვიჩა მურიცხეფი,და დო ჯიმა ჩქიმი“ მზე დედაა ჩემიმთვარე მამაჩემიმოციმციმე ვარსკვლავებიდა და ძმაა ჩემი.“ მარადქალურ ასპექტად დედის წარმოდგენახოლო მთვარის კი მამაკაცურ საწისადყოველთვის პრტოქართველურ სამყაროში შეინიშნებაყველა კულტურასადაც მსგავს ასახვას ვნახავთღვიძლი ნაწილი იქნება ჩვენი კულტურისაასე მოაზრება სამყაროსიამ სახის კოსმოგონია განაპირობებდა ქართველი კაცის აზროვნებისა და ცხოვრების წესსქართული სახლისდარბაზის ფორმა და მის ცენტრში მოთავსებული დედაბოძიმთლიანად იჭერდა სახლის თაღსმასზე იყო დამყარებული სახლის სიმაგრეც.სწორედ ამ დედაბოძზე იყო ამოტვიფრული სიმბოლური ნიშნებიაღსანიშნავიარომ ეს სიმბოლოები სიდიდით კომპოზიციაში შემავალ ვარსკვლავთა ფორმებს ბევრად აღემატებაეს მოვლენა შემთხვევითი არ არის და იმაზე მიგვითითებსრომ მზეს და მთვარეს ჩვენი წარმართი წინაპრების ცნობიერებაში გაღმერთებულ მნათობთაგან მთავარი ადგილი ეკავათსაინტერესო და საკმაოდ საკრალიზებულიაქართული ხალხური ლექსი ,,მზე შინა“ რომლის სიღრმე და ვიზონიზმი განსაცვიფრებელიაამ ლექსში საოცარი მოწიწება გამოსჭვივის მზისადმიქართველი კაცი მზეს უმღერისსთხოვს მას შემოსვლასმაგრამ ყველგან ჩანსრომ ეს არაა ფიზიკური მზეაქ უფრო სულიერ მზეზე მიდის მინიშნებაამ შემთხვევაშიც მზე მარადქალური საწყისის განმასახირებელია. ,, მზე დაწვა და მთვარე შობა“ ეს სტრიქონები არის უმაღლესი პოეზიამაგრამ ის ამავე დროს შეიცავს უღრმეს ინიუტიურ განჭვრეტასრაც უკვე ქრისტიანულ მსოფლაქღმაში იმკვიდრებს ადგილსჩვენს ცნობიერებაში ამ სახით არსებობდა მუდამ მზეის რაც მხატვრულად გამოისახა და იკონირდასიმბოლიზირება განიცადაჯერ ცნობიერში აღიძრა და განსხეულდაამიტომ თამამად უნდა ვამტკიცოთ ქართველებმარომ სვასტიკა და ბორჯღალი თავისთავად პროტოქართველური კულტურის მონაპაოვარიაშემდეგ იქნა ის ინდოევროპულ-არიულ რსსაში გადასულიროდესაც კოლხურ-იბერიულმა ფენომენმა უკანა პლანზე გადაიწია და ასპარეზი დაუთმო თავიდან ველურ ტომებსრომელიც ამ ცივილიზაციის ათვისებით გაკულტურდნენწამყვანი პოზიციები დაიკავეს ყველგანსადაც კი ჩვენი კოლხურ-იბერიული ცივილიზაცია ბატონობდა 
ორიოდე სიტყვით უნდა შევეხოთ გეომეტრიულ ნიშნების საკითხს.
  გეომეტრიულ ნიშნების კვლევა მსოფლიოში ძალიან გვიან დაიწყო XIX საუკუნემდეის არც არსებობდა მეცნიერული სახითგეომეტრიულ- ,,კოსმოგონიური ნიშნები ადამიანის განყენებული აზროვნების დასაწისიდან იღებს სათავეს“. ეს ცნობილი დებულებაარასაც მეორე მნიშვნელოვანი დეფინიციაც დაერთო.,,გეომეტრიული სიმბოლიკა საკულტო სამსახურთან და ტრადიციასთან მოიაზრება." საერთოდ მკვლევართა შეთანხმებული აზრი დღეისთვის გახლავთ შემდეგი:,,გეომეტრიული ნიშნები წარმოადგენენ ხილული სამყაროდან აღებული მოდელის სტილიზაციას". ფრანგი მეცნიერი დეშელტი ბოლობშეხრილ ჯვარს სვასტიკასმზის ლოგოგრამას ემბლემას უკავშირებდაამ ფენომენს სამხრეთიდან წამოსულად თვლიდაწრეში ჩამჯდარი წერტილიბორჯღალი არ იწვევს სხვა მოსაზრების გაჩენის შესაძლებლობასიგი ყველა მეცნიერთან მზეს ასახავსაქ მსჯელობაში დაიბადა მეცნიერებში საკმაოდ საგულისხმო მოსაზრებარომ ამ სიმბოლო-ლოგაგრამებსხომ არ ჰქონდათ იეროგლიფური ფუნქციაცრაც არ იყო საფუძველსმოკლებული დებულება.ინგლისელი მეცნიერის ფრიდრეს პირტის აზრით დამწერლობის წარმოშობა უკავშირდება სწორედ ამ წინაისტორიულ სიმბოლოებსრომლებიც არქეოლოგიური გათხრების შედეგად აღმოჩნდა შუამდინარეთშიეგვიპტეშიმცირე აზიასა და ხმელთაშუაზღვისპირეთის რიგ ქვეყანებშიხოლო მეცნიერმა ჰომელმა წამოაყენა ასეთი მოსაზრებასემიტური დამწერლობის ნიშანმიმდევრობა გადმოღებულია ქალდებისგანრადგან სემიტური დამწერლობის ნიშნები სტრუქტურულად ემყარება ქალდების ასტროლოგიურ მონაცემებს და მათ კანონებსპირტის ეს მოსაზრებაჩავარდაარ გაიზიარესთუმცა მისი არგუმენტირებული უარყოფაც სათანადო დონეზე არ მომხდარაქართველმა მეცნიერმა აკადემიკოსმა თამაზ გამყრელიძემ ამ დებულების არსებობა დაუშვაიგი წერს:,,,,საერთოდ არ უნდა იყოს გამორიცხულირომ ნიშანთმიმდევრობა რომელიმე გრაფიკულ სისტემაში გარკვეულ ასტროლოგიურ წარმოდგენებსაც უკავშირდებოდესასტროლოგიური წარმოდგენები დამწერლობასთან კავშირში თავს იჩენს ზოგ უძველეს ორიგინალურ წერით სისტემაშირომლებიც ღვთაებრივი ძალის პროდუქტად არის მიჩნეული როგორც აღმოსავლურისე დასავლურ ცივილიზაციებშიგანსაკუთრებით ძლიერია წერის მისტიკური ძალა იმ საზოგადოებათა წარმოდგენებშისადაც დამწერლობა ქურუმთა სპეციალური კასტის კუთვნილებას წარმოადგენდაიმ საზოგადოებებშისადაც წერა ფართოდ ვრცელდება და საზოგადოებრივ კუთვნილებად იქცევადამწერლობას არ უკავშირდება ის მისტიკური წარმოდგენებირაც მთელი რიგი აღმოსავლური ცივილიზაციებისთვისაა დამახასიათებელი. Aასემაგალითადბერძნული ცივილიზაციისათვის უცხოა წარმოდგენები წერის მისტიკური ძალისა და დამწერლობის ღვთაებრივი წარმომავლობის შესახებ.” (გამყრელიძე ,,წერის ანბანური სისტემა და ძველი ქართული დამწერლობა”. 1990.).
ეს დებულებასაკმაოდ სწორი გახლავთამ ყოველივეს ამყარებს ქართული ასომთავრული ანბანის მოხაზულობაქართული ასომთავრული ანბანი კი თავიდანვე ემყარება კოლხურ დამწერლობასრომელიც ქურუმთა შემწეოებით ინახებოდაამ მხრივ ყველაზე დაცული ადგილი იყო მთარომელიც ზოგადად კულტურის შემნახველგადამრჩენ ადგილს წარმოადგენდაჩვენი ქვეყნის რელიეფური მდგომარეობა იძლეოდა ამის შესაძლებლობასქართული გენი თუ ქართული კულტურა სწორედ მთაში გადარჩამთას აქვს ეს თავისებურებამნიშვნელოვანი როლი გადამრჩენლისამთაში კულტურა არ იქმნება კულტურის შენარჩუნება ხდებაჩვენი მეცნიერების უმეტესი ნაწილი კი მიიჩნევსრომ ხევსურეთშისვანეთში სიმრავლე წარწერებისაკრიპტებისა და სხვა საინტერესო ნიშნებისა ლოკალურ ფენომენად უნდა გამოცხადდესრაც არაა სწორიდა მნიშვნელოვნად აფერხებს ჩვენს ისტორიულ-ლინგვისტურ წინსვლასსახეზეათამაზ გამყრელიძის დებულების სიზუსტე.სვასტიკა არის ქართულ ასომთავრულ ანბანშიცრომელიც ”ქანის” ასო-ნიშანია მთელ რიგ ასომთავრულ ძეგლებზე (). ანბანში გამოხატული ეს ნიშანი მიუთითებს გეომეტრული სიმბოლოების იეოროგლიფურ ან ანბანურდამწერლობაშიროგორც მნიშვნელოვანი ფუნქციის შემსრულებელზე.
ამჯერად უნდა განვიხილოთ ბორჯღალის ეტიმოლოგიამისი წარმომავლობა თუ საიდან უნდა გაჩენილიყო ეს სიტყვა თუ სიტყვა-კომპოზიტიქართველ მეცნიერებში ამაზე სხვადასხვა აზრი არსებობსთუმცა ყველაფერი ძალიან მარტივიაამ სიმბოლოს ეტიმოლოგიის გარკვევას არ სჭირდება დიდი ლინგვისტური შორსმჭვრეტელობათუ ვიხელმძღვანელებთ სინდისიერად და პატიოსნადგამოვრიცხავთყოველგვარ ბოღმას და თავს არ მოვახვევთ ლინგვისტურ პოლიტიკასროდესაც ასეთ რამეებზე ვამახვილებთ ყურადღებას და მივანიშნებთესეიგისაფუძველიც არსებობს საიმისოგანვიხილოთ თითოეული მოსაზრებააქვე იმასაც აღვნიშნავთრომ რამდენიმე მოსაზრება ძალიან ახლოს დგას სიმართლესთან.
ბორჯღალი” არის ქართველური წარმოშობის და მისი შესატყვისია მეგრული “ბარჩხალი” – (თვალისმომჭრელინათებაელვარებაკაშკაშიდღევანდელ სალაპარაკო მეგრულში “ბჟა ბარჩხალია” – იტყვიან მცხუნვარემოკაშკაშესხივებდაფენილ მზეზესაერთოდ მნათობებზეეს მოსაზრება საკმაოდ სწორიათუმცა მასზე ცალკე უნდა ვიმსჯელოთრადგან დაზუსტებას მოითხოვს.

ზოგი მკვლევარი “ბორჯღალ”-ის განსხვავებულ ინტერპრეტაციას იძლევა: “ბორჯ” მეგრულად “დრო”-, “ჟამს” აღნიშნავსხოლო “ღალ” (მეგრულად წაღებასსვლას ნიშნავსამ ინტერპრეტაციითმთლიანობაში, “ბორჯღალ” დროის სვლასჟამის წამღებსმარადისობას ნიშნავსდრო ტრიალებს ისე როგორც დედამიწა მზის გარშემო და ამ წრებრუნვით დრო გადის ულევადმარადიულობის განსახიერებაააქვე აღსანიშნავიარომ “ღალ” (მეგრულად მდინარესაც აღნიშნავსანუ გამდინარეარომელიც მუდმივ მოძრაობაშია.
ეს მოსაზრება უფრო ნაკლებ სარწმუნოადროის მდინარებასთან ,,ღალას“ და ,,ბორჯს“ ასე ვერ დავაკავშირებთთუმცა სიმბოლორომ მარადისობასაც განასახიერებს ამაზე ზემოთაც ვისაუბრეთთავიანთი კუთხითამ ორივე მოსაზრებას არსებობის უფლება აქვთჩვენ გვაინტერესებს სიტყვის წარმომავლობა უშუალოდრასაც ბოლომდე ესენი ვერ ასახავენ.

ზოგი მკვლევარის მიხედვით ბორჯღი ძველი ქართული სიტყვაა და ნიშნავს “ფესვსსაძირკველს”, აქედან არის ნაწარმოები მისი გვიანდელი ფორმა “ბურჯი”. სიტყვა “ღალ” ნიშნავს „წმინდა (ჯანსაღ)ნაყოფს”, „მოსავალს“, „გამოსავალს“, „ბარაქას“. მაშასადამე ბორჯღალო სიტყვა-კომპოზიტია და ნიშნავს — ბურჯის (ბორჯი), იგივე ფესვის — გამოსავალს, „წმინდა ნაყოფს“, ბარაქასიკითხებაროგორც ბურჯიდან (ბორჯი), იგივე წმინდა ფესვიდან აღმოცენებული „წმინდა“ (ჯანსაღინაყოფი.

ამასთანავე „ბორჯღლი“ ეწოდება ირმის რქასა და ხის ისეთ მსხვილ ტოტსრომელიც მდიდარია შედარებით წვრილი ტოტებითირმის რქა ოდითგანვე მიიჩნეოდა სიცოცხლის ხის სიმბოლოდხოლო მისი ცვლა ქართულ მითოლოგიაში უკვდავების მინიშნება იყო.
აქ კი იძულებულნი ვართ შევჩერდეთ და მეტი ყურადღება დავუთმოთ აქ ნათქვამ სიცრუესპირველი სიცრუერაც შეინიშნება არის ისრომ ბორჯღი არ გახლავთ ძველი ქართული სიტყვაის მეგრულ-ზანური სიტყვააამ თანმიმდევრობის დარღვევა შეგნებული ხასიათი აქვსმეგრულ-ზანური ენიდან კი ძველ ქართულში მისი დამკვიდრება ჩვენთვისაც მისაღებიაისმება მარტივი კითხვარამდენად ვარიაციულად შეიძლება ეს სიტყვა გაიშალოს ქართულ ენაშისადრომელ ენას მოუვა უფრო მეტი ხვედრითი წილიესეც ადვილად დადგინდება.,,ბორჯღამიღივიანიბორჯღება თვალის მოჭრააჭრელებაბორჯღიღივიფესვაკიზროვარჯითვალის ჩინიფესვი თვალისა.(ალიო ქობალია,,მეგრული ლექსიკონი“) კარგად ჩანსრომ მეგრულ ენაში არის ეს სიტყვაამიტომ ძველი ქართული ენისთვის მისი მიკუთვნება რბილადრომ ვთქვათ უსინდისობაა.თუ ასე დაიწერებოდარომ ის ტავიდან მეგრულ-ზანური ენიდან შევიდა ძველ ქართულ ენაშიმაშინ პრობლემა მოხსნებოდათანმიმდევრობის დაცვას ლინგვისტიკაში მნიშვნელოვანიათანაც მეცნიერის პატიოსნებაც იკვეთება ამ შემთხვევაშისაერთოდ უნდა აღინიშნოსრომ დღემდე ეურიგებელი ბრძოლაა გამოცხადებული მეგრულ-ზანური ტოპონიმების მიმართრაც ჩვენს ისტორიულ სიმართლეს და წინსვლას მუდამ აფერხებდაეს უკვე ავადმყოფურ ხასიათს იღებსრასაც ქართველმა ერმა უნდა დაუსვას წერტილიბურჯი არაბულ სიტყვად არის ამასთანავე მიჩნეულისად ბურჯი და ბორჯღალიეს აბსურდიაროდესაც პირდაპირ არის მეგრულში ბორჯღირა პრინციპით უნდა ვთქვათ მასზე უარი გაშლილს განტოტვილს მეგრულში ბირჯღალიბერჯღელიააკობარჯღილიმობარჯღილიბორჯღანც და სხვა სიტყვების უამრავი ვარიაცია გააჩნიარატომ უნდა უგულევებელვყოთ მეგრული ენის მონაცემები? ასეთი მიდგომა ხომ არის ავადმყოფურიდა თუ ავადმყოფურიარატომ გინდათ ეს თქვენეული სენი მთელს საქართველოში გაფანტოთ და დაასნებოვნოთ საზოგადოება. ქართველ კაცს რატომ ურჩევნია არაბული სიტყვიდან მისი ახსნა და არა მეგრულიდანმაშინ როდესაც ყველაფერი გამჭვირვალეარატომ იგონებენ ახალ-ახალ თეორიებსმოსაზრებებს ამ გამჭვირვალობის ასამღვრევად?
ჩვენ წარმოვადგენთ ჩვენეულ მოსაზრებასრაც ემყარება უტყუარ ჭეშმარიტებასთუ ვაღიარებთრომ ბორჯღალი გახლავთ მზის სიმბოლო სოლარული ნიშანიმაშინ, ის არის ტოტებად გაშლილი სხივად გამოსულიფესვებგაბარჯღულირა ეწოდება მეგრულად გაშლილსგანტოტვილს ან ტოტს ბორჯღოლი-ტოტირა ეწოდება მეგრულად ფესვსხორთუმს ფესვაკსჯღალიანუ ბორ-ჯღალიდისკოდან გამოსული ფესვი სხივინათებაჯღალ- (ჯღალს) 1. კლანჭიჭანგიბრჭყალიართშა ჯღალი ქიგაშქუ-დაუკულ ვეგჩნორცხებუე -- ერთხელ ჭანგი თუ ჩაგარტყამერე არ ჩამოგცილდებადირსიოლუ არწივიქჷქიგიაშქუ ჯღალი გვერცჷ -- დატრიალდა არწივიდაარტყა კლანჭი გველს. 2. ჯღასიმინდის გარეთა ფესვირომელიც გამოაქვს ტაროს გამოტანისთანავესიმიდი ჯღალემს გეითიღანს დო დიხას აშქვანს -- სიმინდი ჯღებს გამოიტანს და მიწაში ასობს.,,( ოთარ ქაჯაია,,მეგრული ლექსიკონიჯღა ჩხაბორჯღალა სარიღოჯიღივიბორჯღლედი

ჯღალი ღივიფესვაკი

ბირჯღალიგაფარჩხულიბორჯღალაფიცხიბრაზიანი
ბირჯღიბორჯღლიფესვი თვალისა. (ალიო ქობალია ,,მეგრული ლექსიკონი“) როგორც ვხედავთ ჯღაფესვი ტოტიკლანჭიხორთუმიმრავალი მნიშვნელობა აქვსჯღა ჩხაბორჯღალა სარიღოჯიღივიბორჯღლედი

ჯღალი ღივიფესვაკი

ბირჯღალი გაფარჩხულიბორჯღალაფიცხიბრაზიანი
ბირჯღი ბორჯღლიფესვი თვალისასწორედ ჯღამ მოგვცა ვარიაციაში ჩხარადგან ჯღ მჟღერი ფონემები , ჩხ ჩქამიერ თანხმოვნებად იქცევიანამიტომ ეწოდება ვაზის ტოტს ჩხარომელიც ჯღა -დან მომდინარეობსგავადევნოთ ტვალი მათ ლინგვისტურ ცვლილებასმაგჯღა-ჩხაბორჯღანს ბორჩხანსჯღავილიჩხავილიჯღრჯღ-ჩხართვიროგორც ვხედავთ კანონზომიერი ხდება ეს გადასვლაასეთი მოვლენაა მეგრული ბარჩხალიცნათებაჯღაჩხა გადმოდის ნათებაემანაციაში ექცევადისკოდან სხივი ფესვისმაგვარი გადმოდისგაშლილიეს ყველაფერი სახეზეაამიტომ ნუ ცდილობენ ჩვენი ,,ყოვლისმცოდნე“ მეცნიერები ქართველი ხალხი შეცდომაში შეიყვანონნუ უბნევენ თავგზასმეგრული ენის გარეშე ამ სიმბოლოს ეტიმოლოგიის ახსნა არის წყლის ნაყვახოლო მათი კვაზიმეცნიერული დებულებები კი სასაცილოდასკვნა კი ასეთიაბორჯღალიბორ-ჯღალიარის მეგრული სიტყვარომელიც ნიშნავს ფესვსგანტოტვილსგასხივებულსდისკოდან ემანირებულს სხივსბარჩხალს.თავად ბარჩხალი ნიშნავს სხივმფრქვეველს რომელიც მზეს გვერდებიდან გამოეყოფარომელიც ჰგავს ჯღასფესვს.ასე რომ  მოეშვით ქართველი ერის ისტორიის ნიველირებასდააშორეთ ლინგვისტიკა პოლიტიკას. ნ უხშობთ ერს კანონზომიერი განვითარების შესაძლებლობას.



































Комментариев нет:

Отправить комментарий